Marcin Olesiak - Sweet Gallery

Sweet Gallery: Działania marketingowe skupiły się na ponownym przyciągnięciu klientów do sklepów stacjonarnych

Ograniczenia nakładane przez rząd wpłynęły na intensyfikację działań marketingowych – mówi dla Magazynu Galerie Handlowe Marcin Olesiak, właściciel Sweet Gallery Sp. z o.o. sp. k., Dyrektor ds. Rozwoju Sieci Sprzedaży


Marcin Olesiak, Sweet Gallery: Marki od początku trwania pandemii prowadziły przyspieszone działania, mające na celu jak najefektywniejsze wejście w sferę sprzedaży online lub rozszerzenie istniejącej oferty i dostosowanie jej do zmian na rynku. Obecnie sytuacja się odwróciła. Otwarcie galerii handlowych, a co za tym idzie zmniejszenie obostrzeń, sprawiło, że działania marketingowe skupiły się na ponownym przyciągnięciu klientów do sklepów stacjonarnych. Wielu konsumentów przekonało się do zakupów w sieci, ale są też osoby, dla których regularne wizyty w galeriach handlowych są nieodzownym elementem spędzania czasu wolnego. Okazuje się, że narzędzia marketingowe, które działały w czasie obostrzeń, mogą być także wykorzystywane przy przekierowywaniu ruchu z powrotem na sprzedaż stacjonarną. Przykładem są aplikacje mobilne, które są skutecznym narzędziem lojalizującym użytkowników. Marki, które posiadają takie aplikacje, proponują na przykład atrakcyjne zniżki lub złożone akcje rabatowe, których warunkiem są zakupy w sklepie stacjonarnym. Ponadto wprowadzają specjalne kolekcje i produkty, które nie są dostępne w sprzedaży internetowej. Wróciła też możliwość bezpłatnego odbioru zamówionych towarów na miejscu. To kolejny argument, który może skłonić klientów do odwiedzin centrów handlowych. Czasem do takich zamówień dołączane są rabaty do wykorzystania w danym dniu w sklepie. Kolejnym krokiem do odbudowywania odwiedzalności mogą być akcje dopasowane do zainteresowań i potrzeb, a w przyszłości – powrót eventów.


Fotografia-portretowa-dla-biznesu-Impatientstudio.pl_-1-1024x533-1

Źródło: Sweet Gallery

Fotografia: Sweet Gallery

Data publikacji: 1 kwietnia 2021