Marcin Olesiak - Sweet Gallery

Sweet Gallery: Klienci nowej generacji stawiają na szybkie i bezpieczne zakupy

Współczesne przestrzenie handlowe to nie tylko sklepy. To również miejsca, w których można spotkać się ze znajomymi i odpocząć, dlatego dużą rolę odgrywa ich architektura i design – podkreśla Marcin Olesiak, Dyrektor ds. Rozwoju Sieci Sprzedaży oraz właściciel Sweet Gallery Sp. z o.o. sp. k.


Marcin Olesiak, Sweet Gallery: Dzięki wielu lokalom usługowym w jednym miejscu, można sprawnie załatwić różne sprawy: skorzystać z porady lekarza, iść na siłownię, zjeść obiad czy zrobić zakupy. Klienci nowej generacji, którzy odwiedzają centra handlowe stawiają na szybkie i bezpieczne zakupy. Zwracają uwagę na łatwość poruszania się po galerii, dlatego wybierają te, w których są w stanie szybko dotrzeć do swoich ulubionych sklepów. Kolejnym aspektem są rozbudowane strefy gastronomiczne z ofertą sprofilowaną pod szerokie grono odbiorców oraz multimedia, które pełnią wiele funkcji w przestrzeni handlowej.

Rozwijające się nowe technologie umożliwiają wprowadzanie coraz większej liczby innowacji i ułatwień. Konsumenci przyzwyczaili się już do kas samoobsługowych, które pozwalają na sprawne robienie zakupów. Deklarują, że wygoda zakupów jest dla nich bardzo ważna, dlatego nowoczesne centra handlowe, dzięki udogodnieniom, funkcjonują obok sklepów online i wciąż przyciągają wielu klientów.

Standardem stało się również płacenie telefonem oraz korzystanie z aplikacji mobilnych, które oferują dodatkowe benefity. Smartfon to urządzenie, które mamy zawsze pod ręką, dlatego jest idealnym narzędziem do komunikacji z klientem. Warto byłoby wykorzystać je szerzej np. poprzez aplikację, która skanowałaby produkt i wyświetlała szczegółowe informacje na jego temat. Myślę o czymś pokroju dobrze znanej aplikacji Google Lens. Takie rozwiązanie mogłoby umożliwić konsumentom wybór najlepszych produktów. Dużą popularnością cieszą się już wirtualne listy zakupów, które są zintegrowane z przepisami i podpowiadają użytkownikowi, które towary powinien wrzucić do koszyka. Kolejnym rozwiązaniem są wózki z tabletami, które nawigują klientów po sklepie i skupiają ich uwagę na promocjach specjalnych.

Część handlu tradycyjnego już teraz przeniosła się do Internetu. Wiele branż odkryło potencjał sprzedaży on-line, która pozwoliła im w znacznym stopniu zredukować koszty. Sklepy stacjonarne mogą je zoptymalizować, dzięki wprowadzaniu innowacyjnych rozwiązań technologicznych. Niektóre sklepy odzieżowe są wyposażone w skanery, które pomagają dobrać odpowiedni rozmiar butów bez przymierzania. Takie sklepy nie posiadają już asortymentu w sklepie – zamówiony towar przynoszony jest z magazynu. Dzięki temu, sklepy mogą ograniczyć swoją powierzchnię, a klient kupić produkt szybciej jednocześnie, nie rezygnując z interakcji, które w całości eliminują zakupy online. Centra handlowe wprowadzają też parkingi, informujące o liczbie wolnych miejsc, które ułatwiają przepływ klientów.


Banner-sesja-fotograficzna-centrum-handlowego

Bazy danych RETAIL

Źródło: Sweet Gallery

Fotografia: Sweet Gallery

Data publikacji: 11 stycznia 2021