Łukasz Kowalczyk - Vive Profit

VIVE Profit: Kwestia bezpieczeństwa pozostanie z nami już dłuższy czas

W ostatnim czasie każdy zastanawia się nad tym, co jest najważniejsze dla konsumenta w kwestii powierzchni handlowych. W związku z tym przeprowadzamy wiele badań. W aktualnej sytuacji związanej z pandemią na pewno ważna jest przestronność sklepów i łatwy dostęp do oferowanych produktów. Sklepy internetowe coraz mocniej konkurują z sklepami tradycyjnymi dlatego odpowiednie zaprojektowanie powierzchni jest niezwykle istotne – mówi dla Magazynu Galerie Handlowe Łukasz Kowalczyk, Zastępca Dyrektora Sprzedaży ds. B2C sieci VIVE Profit


Łukasz Kowalczyk, VIVE Profit: Dziś galerie i wszystkie powierzchnie handlowe w nich usytuowane muszą spełniać wiele warunków, dzięki którym konsument dokona zakupów i wróci do sklepu po kolejne. Projekt musi zawierać elementy, które przyciągną uwagę klientów, pobudzą jego wyobraźnię i zachęcą do wejścia na daną powierzchnię. Nieodzowną sprawą jest spełnienie wszelkich wymogów bezpieczeństwa. Każdy najemca stara się możliwie optymalnie wykorzystać swoją powierzchnię i zapewnić klientom szerokie spektrum usług i towarów eksponowanych na coraz bardziej innowacyjnych meblach. Prawidłowo zaaranżowana powierzchnia dopasowana do grupy docelowej konsumentów w połączeniu z wyedukowanym i zmotywowanym zespołem będzie cieszyć oko naszych klientów co przełoży się na realizację celów sprzedażowych. Ważny jest też standard wykończenia lokalu z prawidłowo rozmieszonym oświetleniem i odpowiednio dobraną jego barwą.

Pandemia przyspieszyła zmiany w formie robienia zakupów i od jakiegoś czasu obserwujemy przejmowanie handlu przez świat internetu co powoduje wielki ból głowy właścicieli dużych centrów handlowych. Nie twierdzę jednak, że internet przejmie większość klientów czy spowoduje całkowite odejście od zakupów stacjonarnych. Nadal zdecydowana większość klientów woli zobaczyć towar, dotknąć czy po prostu przymierzyć i mieć go od razu. Mają przy tym na uwadze przykre doświadczenia z nieudanych zakupów internetowych i związane z nim wielkie rozczarowanie. Przed galeriami stoi wielkie wyzwanie, aby nie tylko nie odwrócili się od nich klienci, ale również najemcy, dzięki którym one funkcjonują.

Nowoczesne obiekty to ogromne powierzchnie z bardzo zróżnicowanym tenant mixem, mocno rozbudowaną strefą food court aranżowaną zgodnie z motywem przewodnim, dzięki któremu możemy poczuć się np. jak na wymarzonych wakacjach czy w otoczeniu które pozwoli nam się odprężyć i odpocząć. Dla wielu ludzi nadal bardzo ważny jest czas, dlatego rozmieszczenie najemców i rodzaju oferowanych przez nich towarów czy usług powinno być tak skomunikowane, aby nie zmuszać każdego z nas to przejścia całego obiektu, by znaleźć i wyszukać to, co nas interesuje. Nowoczesne galerie będą inwestować w swoje powierzchnie zmieniając całkowicie rodzaj prowadzonych w nich działalności. Nie tylko zaoferują kino, strefę food jako dodatek do handlu, ale również wprowadzą strefy edukacyjne, kulturowe, biurowe, hotelowe, usługowe z zakresu medycyny estetycznej i spa. Część powierzchni zostanie zaadoptowanych na showroom i pick-up-point, w których sklepy internetowe swoje produkty pokażą i dadzą możliwość szybkiego odbioru towaru w nieograniczonym wzorze czy rozmiarze.

Częściowe lub całkowite zamknięcie sklepów spowodowało zmianę zachowania klientów i wybór mniejszych obiektów handlowych jak pasaże handlowe czy parki handlowe. Jedna piąta Polaków w tym czasie zaczęła robić zakupy w internecie. Jeżeli sytuacja związana z obostrzeniami nie poprawi się ta tendencja się utrzyma, a nawet urośnie. Konsumenci ze względów bezpieczeństwa rezygnują nawet z dostaw bezpośrednich przez kurierów i wybierają paczkomaty. Cały czas jest i pozostanie ważna możliwość zobaczenia towaru na miejscu w lokalu, ale tylko wtedy jeżeli będziemy mieli możliwość zakupu odpowiedniego rodzaju czy rozmiaru towaru po wcześniejszym jego przymierzeniu dlatego tak ważny jest duży wybór i dostępność produktu. Nikt nie chce tracić czasu na odwiedzenie punktu handlowego i nie mieć możliwości zakupu tego co nas interesuje z powodu słabego zaopatrzenia. Ważne jest też dostarczanie klientom sklepów specjalnych promocji i programów lojalnościowych. Cała branża handlowo-usługowa powinna bacznie obserwować zmieniające się wymagania klientów i wdrażać najszybciej jak jest to możliwe wszelkie udogodnienia związane z oczekiwaniami ich klientów. Klienci cały czas będą zwracać uwagę na kwestię bezpieczeństwa i to pozostanie z nami już dłuższy czas.


Dołącz do Rady Programowej i udzielaj swoich opinii w naszych mediach!


Bazy danych RETAIL

Źródło: VIVE Profit

Fotografia: VIVE Profit

Data publikacji: 10 grudnia 2020