Łukasz Kowalczyk - Vive Profit

VIVE Profit: Centra handlowe stawiają na współpracę i wyrozumiałość wobec najemców

Wszyscy w branży trwamy w trudnej sytuacji, dlatego jeszcze bardziej niż zazwyczaj istotne są otwarte, klarowne warunki współpracy oraz zrozumienie – mówi dla Magazynu Galerie Handlowe Łukasz Kowalczyk, Zastępca Dyrektora Sprzedaży ds. B2C sieci VIVE Profit.


Łukasz Kowalczyk, VIVE Profit: Centra handlowe stawiają na współpracę i wyrozumiałość wobec najemców, wiedząc, że żaden marketing nie będzie skuteczny, jeśli nie będą one mogły zaoferować klientom konkretnych usług i produktów. Centra, chcąc wesprzeć swoich najemców, oferują miejsca reklamowe na elewacjach swoich obiektów bez dodatkowych opłat. Dotyczy to również stron internetowych, których są właścicielami. Ponadto organizowane są kampanie reklamowe ze wspólnym motywem przewodnim w celu minimalizacji kosztów. Linia komunikacyjna tego typów obiektów stawia przede wszystkim na utwierdzenie Klientów w tym, że mogą oni zrobić bezpieczne, komfortowe zakupy bez obawy o swoje zdrowie.

Z kolei sieci handlowe stosują coraz bardziej agresywne kampanie, oferujące klientom wysokie rabaty. Tego typu działania zachęcają również do zakupu większej ilości sztuk promowanych produktów, co przekłada się bezpośrednio na wyższe obroty sieci. Takie podejście jest konieczne, zwłaszcza w perspektywie postępującej digitalizacji sprzedaży oraz rozwoju e-commerce w Polsce.
Obecnie najlepsze rezultaty dają działania oparte na reklamie telewizyjnej, oferującej klientom duży rabat przy zakupie większej ilości sztuk. Przykładem będą tutaj często powtarzane akcje sprzedażowe multibuy sieci spożywczych, które proponują zakup X szt. jakiegoś produktu w normalnej cenie i kolejne X szt. tego samego produktu jako gratis do zakupu. Takie działania pozwalają na zwiększanie koszyka zakupowego nabywców. Klienci zawsze poszukują oszczędności, a w obecnej, niepewnej sytuacji gospodarczej jest to jeszcze mocniej widoczne, co przekłada się naturalnie na skuteczność tego typu działań handlowych.

Pandemia spowodowała, że konsumenci są jeszcze bardziej wymagający pod względem jakości oferowanych towarów i usług. Bardzo ważna stała się cena, ponieważ klient zauważył, że zakupy w Internecie są tańsze i pozwalają na bardzo szybkie porównywanie ofert u różnych dostawców. Istotną kwestią jest także dbanie o bezpieczeństwo w miejscach, które wybierają nabywcy. Jeżeli przedsiębiorca stosuje się do obostrzeń i dokłada wszelkich starań, aby zakupy były bezpieczne, zwiększa się poczucie komfortu klienta, który chętniej korzysta z oferty sklepu i poleca ją innym.


Fotografia-portretowa-dla-biznesu-Impatientstudio.pl_-1-1024x533-1

Źródło: VIVE Profit

Fotografia: VIVE Profit

Data publikacji: 21 kwietnia 2021