Magazyn GH 04-2021 - mockup

Komercjalizacja DZIŚ – Magazyn Galerie Handlowe – lipiec-sierpień 2021

Szczepienia miały być rozwiązaniem i gwarancją uniknięcia kolejnych zamknięć spowodowanych lockdownami. Dziś niektórzy eksperci prognozują czwartą falę zakażeń już na koniec lata, i powrót obostrzeń na jesieni. Liczba chętnych, którzy przyjmą szczepionki spada. Prowadzenie biznesu w tak bardzo niepewnych czasach to ogromne wyzwanie, szczególnie ze względu na nieprzewidywalność. Czy po wielu miesiącach walki z koronawirusem i ze sobą nawzajem wyciągnęliśmy jakieś wnioski?


Komercjalizacja DZIŚ!

Pandemia COVID-19 wywołała szereg zmian w każdej dziedzinie naszego życia. Z biznesowego punktu widzenia centrów i sieci handlowych wpłynęła m.in. na nawyki zakupowe Polaków, zmusiła do modyfikacji planów rozwoju wiele sieci handlowych, spowodowała większe zainteresowanie takimi formatami handlowymi jak np. mniejsze parki handlowe. Był to również czas wielu „gorących” emocji na linii zarządca centrum handlowego – najemca. Obie strony biznesu stanęły przed wieloma wyzwaniami, a jednym z największych było ustalenie nowych warunków i zasad współpracy w postpandemicznej rzeczywistości. Swoich opinii udzielili:

Dariusz Sinkiewicz, Travel Essentials: Kładziemy nacisk na hybrydowe podejście do formuł czynszowych
Andrzej Jaworski, VRG S.A.: Ważna jest elastyczność danego najemcy i jego otwartość na dialog
Tomasz Syller, Wasz Sklep SPAR: Klienci wciąż boją się dużych obiektów
Magdalena Kowalewska, Immofinanz: Stawiamy na otwarty dialog i częstą komunikację
Andrzej Słomka, Jet Line: Najważniejsze są zaufanie i uczciwość
Ilona Szafer, Galeria Katowicka: Musimy mieć na uwadze specyficzne potrzeby każdego najemcy z osobna
Paweł Ciszek, just GYM: Sukces danego obiektu zależy od wielu czynników
Krzysztof Sajnóg, Blue City: Systematycznie powiększamy portfolio najemców o marki doceniane i pożądane
Marcin Mielcarz, eSmokingWorld: Obecnie powstrzymujemy się od podpisywania kontraktów…
Alpay Güner, MediaMarktSaturn Polska: Handel podlega nieustannym zmianom
Marek Kowalski, FPP: Wynajmujący nadal chcą budować relacje z najemcami z pozycji siły
Jerzy Osika, Promedia: Najwięcej zyskają ci, którzy zamiast ulegać zmianom, będą je tworzyć
Anna Krajczyńska, NoVa Park: Galerie handlowe zawsze będą interesującą destynacją dla konsumentów
Grzegorz Lipnicki, TOP Secret: Przed podpisaniem umowy robimy dokładną analizę rynku
Marta Półtorak, Millenium Hall: Największy wciąż znaczy najlepszy, jeśli mówimy o największym wyborze
Ewelina Górniak, Pandora: Zauważyliśmy wzrost znaczenia małych galerii i parków handlowych
Paweł Tkaczyk, Midea: Tradycyjne sklepy nie znikną, zmieni się tylko ich rola


Yoram Reshef: Potrzebujemy siebie nawzajem

Pandemia koronawirusa przysporzyła zarówno centrom handlowym, jak i ich najemcom wiele trudności. Choć to ci pierwsi nie mogą liczyć na żadną pomoc ze strony państwa polskiego to nie pozostają obojętni wobec swoich partnerów biznesowych. Blue City wspiera najemców, którzy znaleźli się w trudnej sytuacji, proponując dodatkowe obniżki czynszów. Jak podkreśla Yoram Reshef, wiceprezes Centrum Handlowego Blue City, najważniejsze to rozmawiać i dogadywać się z najemcami, bo to leży w obopólnym interesie.



Tomasz Gawlik: Miliony ludzi w całej Europie kupują w ALDI

W ostatnich latach dyskonty umacniały swoją pozycję nad hipermarketami, a lockdown spowodowany pandemią jeszcze bardziej utrwalił tę przewagę. Wśród czynników, które miały na to największy wpływ Tomasz Gawlik, szef ekspansji ALDI, wymienia bliskość i łatwość dotarcia do sklepu bezpośrednio z domu oraz kwestie związane z bezpieczeństwem – mniej ludzi w jednym pomieszczeniu oraz sama przestrzeń. W najbliższych miesiącach ALDI wykorzysta tą przewagę otwierając do końca roku jeszcze 35 sklepów.


Andrius Mikalauskas: Pandemia nauczyła konsumentów kupować inaczej

Barbora zanotowała w 2020 roku niezwykle szybkie wzrosty sprzedaży na Litwie, Łotwie i w Estonii, przekraczając 12 000 zamówień dziennie. Był to impuls do nowego etapu rozwoju – wejścia na polski rynek, który pod względem liczby potencjalnych klientów jest 6 razy większy niż kraje bałtyckie razem wzięte. Andrius Mikalauskas, CEO Barbora Polska zapewnia, że ekspansja w Polsce była dojrzałym, strategicznym etapem rozwoju firmy. Wierzy, że polski rynek jest również chłonny i gotowy do utrzymania szybkiego wzrostu.


The future of the mall – centrum handlowe jako przedłużenie cyfrowej rzeczywistości

Centra handlowe są ważnym elementem współczesnych miast oraz istotnym ogniwem handlu stacjonarnego. Nie jest zaskoczeniem, że w obliczu zmian wywołanych pandemią powstają pytania dotyczące ich przyszłego kształtu, roli lub nawet – sensu istnienia. Pytania te mnożą się od momentu, kiedy e-commerce zaczął być istotnym składnikiem handlu. W obliczu jego rosnącej popularności coraz częściej podnoszono kwestię upadku handlu tradycyjnego, a wraz z nim końca świata centrów handlowych. Pandemia, choćby poprzez przymusowe odseparowanie społeczeństwa od galerii handlowych, dodatkowo wzmocniła te wątpliwości – skoro handel działa w sieci, to może konsumenci już do galerii nie będą chcieli wrócić?


Zielony dach galerii handlowej – dlaczego warto inwestować w takie rozwiązanie?

Trudno dziś wyobrazić sobie przestrzeń miejską pozbawioną obiektów wielkopowierzchniowych. Wielkie centra handlowe najczęściej niosą korzyści związane z tworzeniem miejsc pracy i pobudzeniem gospodarczym. Dobrze jednak, by również odpowiednio wpisywały się w tkankę miast, w których funkcjonują. Mogą one wręcz wpływać na ekologię miasta, zwiększając jego ogólną powierzchnię zieloną. Pomaga w tym rozwiązanie, jakim jest zielony dach. Jego obecność przyczynia się do walki ze smogiem oraz zbytnim nagrzewaniem się powierzchni. Niesie również wymierne korzyści dla samej galerii – tworzy atrakcyjną przestrzeń rekreacyjną dla odwiedzających i podnosi estetykę obiektu.


O stanie bruku w piekle, czyli słowo o najnowszej nowelizacji ustawy covidowej

Przez ostatnie kilkanaście miesięcy sen z powiek wynajmujących oraz najemców spędzały nie tylko kolejne lockdowny, ale także negocjacje warunków umów najmu wedle nowych przepisów ustawy antycovidowej. Chodzi oczywiście o słynny art. 15ze ustawy z dnia 2 marca 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych (Dz. U. poz. 1842, z późn. zm.).


Czytaj najnowszy Magazyn Galerie Handlowe Online!

Źródło: Redakcja

Fotografia: Envato

Data publikacji: 7 lipca 2021