modernizacja części wspólnych

Modernizacja części wspólnych w centrach handlowych – Magazyn Galerie Handlowe – maj-czerwiec 2021

Pandemia koronawirusa zmieniła, a raczej zmusiła do zmian zwyczajów zakupowych klientów. Ograniczenia w funkcjonowaniu, a także zamknięcia sklepów i centrów handlowych spowodowały wzrost znaczenia zakupów internetowych. Pytamy ekspertów branżowych m.in. o to w jaki sposób galerie handlowe powinny przygotować się na ponowne powitanie swoich gości i czy będzie musiała nastąpić modernizacja części wspólnych w centrach handlowych?


Modernizacja części wspólnych – wypowiedzi ekspertów:

Modernizacja części wspólnych w centrach handlowych - Magazyn Galerie Handlowe - maj-czerwiec 2021

Pandemia koronawirusa zmieniła, a raczej zmusiła do zmian zwyczajów zakupowych klientów. Ograniczenia w funkcjonowaniu, a także zamknięcia sklepów i centrów handlowych spowodowały wzrost znaczenia zakupów internetowych. Na popularności zyskały też parki handlowe, ze względu na koncentrację w jednym miejscu sklepów zabezpieczających podstawowe potrzeby i mniejszą niż w dużych centrach liczbę punktów styku klientów. Niemniej według szacunków Multi aż 2/3 klientów deklaruje powrót do dawnych zwyczajów zakupowych i do centrów handlowych tak szybko, jak to tylko będzie możliwe. Chcą ponownie odwiedzać sklepy, restauracje i korzystać z różnych form rozrywki oferowanych przez centra handlowe. Z niecierpliwością czekają na to, by znów spotykać się w ramach swojej lokalnej społeczności, w takich miejscach, jak puby, kawiarnie, restauracje czy siłownie. W jaki sposób centra handlowe powinny przygotować się na ponowne powitanie swoich gości? czytaj więcej.

Piotr Kalinowski, MixD: Zmieniają się oczekiwania klientów
Jarosław Szerfenberg, ATRIUM: Oprócz designu bardzo ważne są kwestie bezpieczeństwa
Ilona Szafer, Galeria Katowicka: Obiekty handlowe zostały dostosowane do nowych wyzwań
Katarzyna Konkel, Omnisense: Rzeczą, która uległa diametralnej zmianie jest świat Klienta
Krzysztof Sajnóg, Blue City: Klienci są ostrożni
Frédéric Rouleau, Multi Poland: Przestrzeń publiczna kształtuje przestrzeń handlową, a nie odwrotnie
Jerzy Osika, Promedia: Dziś handel potrzebuje nowego renesansu
Tariq Al.-Sakkaf, Change Lingerie: Kluczowe jest przestrzeganie zasad bezpieczeństwa

Ewelina Górniak, Pandora: Postawiłabym na wyważoną i jasną komunikację
Paweł Ciszek, Just GYM: Komfort i bezpieczeństwo może podnosić także technologia


W numerze ponadto:

Turawa Park: Ostatni rok wiele nas nauczył

Modernizacja części wspólnych w centrach handlowych - Magazyn Galerie Handlowe - maj-czerwiec 2021

Niezależnie od daty zakończenia kolejnej fali pandemii koronawirusa powrót do stabilnych warunków sprzedaży i odwiedzalności centrów handlowych będzie długotrwały. Agnieszka Pyzanowicz-Francke, Dyrektor Centrum Handlowego Turawa Park prognozuje, że klienci mimo wszystko wrócą do sklepów stacjonarnych. Czytaj więcej


SPAR: Polacy nie przyzwyczaili się jeszcze do robienia zakupów spożywczych online

Modernizacja części wspólnych w centrach handlowych - Magazyn Galerie Handlowe - maj-czerwiec 2021

COVID-19 przewartościował tradycyjne modele sprzedaży i jeszcze bardziej zwiększył oczekiwania zakupowe klientów. Jednak jak zauważa Wayne Hodson, prezes zarządu Wasz Sklep SPAR, klienci w Polsce nie są jeszcze przyzwyczajeni do robienia zakupów spożywczych online. Konsumenci wciąż chcą produkt obejrzeć i dotknąć, zwłaszcza w przypadku wyrobów świeżych. Dlatego e-commerce będzie, i już obecnie jest, jedynie dodatkowym kanałem sprzedaży. Czytaj więcej


MIDEA: Należy się przestawić na nową normalność

Modernizacja części wspólnych w centrach handlowych - Magazyn Galerie Handlowe - maj-czerwiec 2021

Pandemia koronawirusa spowodowała zmianę przyzwyczajeń klienta. Dziś spędza on więcej czasu w domu, mniej w pracy, mniej także w drodze między pracą a domem, co oznacza, że również kanały dotarcia z komunikatami marek powinny się zmienić. Outdoor przestaje działać na sporą część odbiorców, musimy się przenieść do online’u. Ale jak zauważa Paweł Tkaczyk, właściciel agencji brandingowej MIDEA sp. z o.o. liczenie na to, że wepchniemy się w tłok reklamowy na Facebooku czy Instagramie też nie jest najszczęśliwszym pomysłem. Dziś warto pomyśleć o bardziej kreatywnych formach zwracania uwagi. Czytaj więcej


Jet Line: Sztuka sprzedawania drukiem od razu większej ilości osób

Modernizacja części wspólnych w centrach handlowych - Magazyn Galerie Handlowe - maj-czerwiec 2021

Reklama. Wbrew pozorom, wcale nie wymyśliliśmy jej teraz ani nawet w zachłannych latach dziewięćdziesiątych. Czy zgadną Państwo, kto jest autorem słów: „Reklama i jej intensywność stanowi poważny miernik życia gospodarczego. (…) O tym, czego marketerzy mogą dowiedzieć się z przedwojennych podręczników opowiada Agnieszka Maszewska, Szefowa Marketingu i Komunikacji, Jet Line. Czytaj więcej


Swoja Olimpia. Otwarcie obiektu już w maju 2021

Modernizacja części wspólnych w centrach handlowych - Magazyn Galerie Handlowe - maj-czerwiec 2021

Będąca alternatywą dla wielkopowierzchniowych galerii handlowych – SWOJA OLIMPIA, należąca do portfela Grupy Womak – już w maju 2021 otworzy się dla klientów. Wielofunkcyjne centrum zlokalizowane będzie na wrocławskich Swojczycach – dzielnicy z dużym potencjałem, w bezpośrednim sąsiedztwie osiedla mieszkaniowego – Olimpia Port. Czytaj więcej


Ponowne zamknięcie centrów handlowych i niejasne przepisy zwalniające najemców z opłat

Modernizacja części wspólnych w centrach handlowych - Magazyn Galerie Handlowe - maj-czerwiec 2021

W marcu 2020 roku nasz ustawodawca wprowadził i do dziś nie znowelizował przepisów prawnych mających na celu zminimalizowanie skutków pandemii dla najemców lokali komercyjnych w obiektach wielkopowierzchniowych, czyli o powierzchni powyżej 2000 m2. Problem w tym, że ustawodawca nie przewidział wówczas, że do zamknięcia galerii handlowych może dojść ponownie. Tymczasem czwarty już lockdown stał się faktem, dotychczasowe działania wynajmujących i najemców były niejednolite i nieco chaotyczne, a pytań pozostających bez jednoznacznej odpowiedzi jest coraz więcej. Czytaj więcej


WAW Fashion: Ważna jest jakość, design i DNA marki

Praca w branży mody to ich pasja. I to właśnie z pasji do mody i biznesu sześć lat temu powstała agencja WAW FASHION. O potencjale tkwiącym w markach premium, ich przewadze rynkowej oraz pandemii koronawirusa, a także jej wpływie na działalność firmy i branżę odzieżową rozmawiamy z Agnieszką Przybylską i Magdaleną Szaniawską założycielkami i współwłascicielkami agencji WAW FASHION. Czytaj więcej


CD Locum: Przywrócenie niedziel handlowych uważamy za bardzo potrzebne rozwiązanie

Rok 2020 był trudny dla wszystkich. Pandemia szczególnie dotknęła jednak właścicieli i zarządców centrów handlowych. Pozostawieni bez żadnej pomocy rządu, a zobowiązani do zamknięcia swoich obiektów na wiele tygodni, dostosowywania się do licznych restrykcji i ograniczeń po ponownych otwarciach, oraz uwzględniania w swoich relacjach z najemcami art. 15ze ustawy covidowej, musieli odnaleźć się w nowych okolicznościach i środowisku biznesowym. Bez zgranego zespołu nie byłoby to możliwe. Katarzyna Sekuła-Okarma i Jarosław Wasiłek z działu komercjalizacji CD Locum, Agnieszka Kolano, reprezentująca dział marketingu CD Locum, Mateusz Mikulec, zarządca Galerii Stara Ujeżdżalnia oraz Gabriel Habura, zarządca Galerii Trzy Korony podkreślają, że wspólnie odnieśli sukces, którym jest średni poziom komercjalizacji portfela nieruchomości CD Locum na poziomie ponad 98%. Dodają, że to wynik całorocznej pracy zespołu i dowód na to, że nieruchomości handlowe o ugruntowanej pozycji rynkowej, nadal pozostają atrakcyjne dla najemców i stanowią fundamentalną część rynku handlowego w Polsce. Czytaj więcej


KiK podsumowuje pierwsze miesiące 2021 roku

W minionych tygodniach sieć oddała do użytku niemal 3000 mkw. powierzchni sprzedażowej i zapowiada, że to nie koniec tego typu działań w najbliższym czasie. Od kilku lat firmie udaje się utrzymać tempo rozwoju na poziomie około 50 nowych sklepów rocznie. Jakie są zatem plany marki na kolejne miesiące? Czytaj więcej


Modernizacja części wspólnych w centrach handlowych – Czytaj ONLINE

Źródło: Magazyn Galerie Handlowe

Fotografia: Envato

Data publikacji: 5 maja 2021